Javascript Menu by Deluxe-Menu.com
 
 
seminarer
 
Nye forretningsmodeller i musikbranchen

Med internettet er arbejdsdelingerne i musikbranchen i opbrud. Der eksperimenteres med nye forretningsmodeller – traditionelle skel mellem bookingagent, manager og pladeselskab forsvinder for at imødekomme kunstnernes nye behov for koordination og fleksibilitet. Gennem to sessions vil fordele og ulemper ved de nye modeller blive debatteret.




Jan Degner
Med en solid baggrund i musikbranchen fik Jan Degner i 2002 idéen til at skabe tværæstetiske kunstnerhus ArtPeople, som i dag er en realitet. Her udgives bl.a. bøger og musik, og med købet af Off Beat er booking også sat på programmet. Degners karriere startede i 70’erne med grundlæggelsen af bookingbureauet PDH.







Ulrik Ørum-Petersen
Ulrik Ørum-Petersen er partner i det nyligt stiftede københavnske VOLCANO MANAGEMENT, hvor han er manager for bl.a. VETO og Nephew. Han har tidligere været partner i det uafhængige pladeselskab Tabu Records, og i 2007 færdiggjorde han sin bachelorgrad i Music Management ved Københavns rytmiske konservatorium.








Jesper Reginal
Trommeslager, sangskriver, producer – titlerne er mange på Jesper Reginal. Han er imidlertid nok mest kendt som daglig leder og medejer af Crunchy Frog, som arbejder med klassiske 50/50 deals og en høj grad af kunstnerisk frihed, samt musikforlaget Crunchy Times, som arbejder med Crunchy-artisternes sange.







Henrik Daldorpf
En karrierestart i en pladebutik i 1981 gav hurtigt Henrik Daldorpf flair for branchen – syv år efter etablerede han eget pladeselskab og studie og har siden hen været marketing- og product manager for BMG, Warner og Mega. Daldorfh er i dag direktør for SonyBMG, formand for IFPI Danmark, samt medlem af Gramex Råd.






Bo Andersen
I 1982 blev Bo Andersen direktør på Århus Musikkontor, hvor han gennem årene har foretaget booking og management for bl.a. TV-2 og Saybia. I 2004 skiftede firmaet navn til Skandinavien – for at varetage artisternes interesse for udlandet, samt udvide aktiviteterne med udenlandske artister som Thomas Dybdahl.







Jeasper Krøll
Jeasper Krøll har en baggrund som musiker, men startede som manager i 1996 efter at have læst økonomi og jura ved Handelshøjskolen. Han er formand for Music Managers Forum Danmark, fungerer som konsulent for udenlandske festivaler og har dertil firmaet Clockwize Online, der bl.a. arbejder med digital distribution.






Mikael Højris
Mikael Højris er konsulent i DMF – Dansk Musiker Forbund, hvor han har speciale i at rådgive og bistå kunstnere, der skal forhandle kontrakter, f.eks. plade- eller management-kontrakter. Højris er derudover forfatter, flittig foredragsholder, og sidst men ikke mindst underviser han indenfor musikbrancheforhold.







Peter Sørensen
Peter Sørensen er grundlægger og ejer af BEATBOX BOOKING & KONCERTS, hvor han også er personlig booker for navne som Thomas Helmig, Aura og Trentemøller. Sørensen har længe gjort karriere i musikbranchen – før BEATBOX  har han bl.a. været booker på Vega og i Strictly Underground, samt været ansat i Virgin Records.





Jesper Bay (Moderator)
I stolen som markedstingdirektør for den danske afdeling af pladeselskabernes internationale brancheorganisation sidder Jesper Bay. Ved siden af direktørposten underviser han på Music Management, og han har tidligere erfaringer som manager, konsulent, spillestedsbooker og som pladeselskabsdirektør i bl.a. BMG.






Jesper Mardahl (Moderator)
Som musiker i bl.a. Elevatordrengene startede Jesper Mardahl i de tidlige 80’ere sin karriere – som udviklede sig til en lang periode med job i pladebranchen bl.a. Sonet og BMG. I 2002 blev han tilknyttet musikmagasinet Gaffa, hvor han også er i dag, sideløbende med at han underviser på Music Management i Århus.





Præsenteres i samarbejde med Gaffa og IFPI