I 50 år har musikbranchen givet os ikoner hvis verdensomspændende slagkraft har givet genlyd langt ud over popradioens grænser. Men nu hvor musikbranchen kæmper med styrtdykkende salgstal, væsensforskellige, internationale markeder og Internettets personaliserede og nichebaserede forbrugernetværk, melder spørgsmålet sig: Er de globale superstjerners æra ved at rinde ud? Men hvad der er dårligt for ”business” er måske godt for musikken?
Neil McCormickEn af Englands kendteste musikkritikere og -forfattere. Har ugentlig klumme hos Daily Telegraph, gæster ofte BBC TV og radio. Startede med skriveriet som 17-årig i Dublin hvor han - bl.a. som ven af U2 - også forsøgte sig med en musikerkkarriere i diverse obskure bands. De sidste smertelige betragtninger kan man læse om i bogen "I Was Bono’s Doppelganger". I 2006 udsendte han "U2 by U2" - det års bedst sælgende musikbog på verdensplan. Forsøger sig stadig som musiker under aliaset The Ghost Who Walks.